מהי שיטת CORE FITNESS

נשים על כדור פילאטיס באמצע אימון

מאת: תמי קיס

Core Fitness הינה שיטת אימון אשר נוצרה ב-2010 על ידי תמי קיס.

קור פיטנס הוא אימון המשלב יציבה, חיזוק, תנועה, אימון קרדיו ואתלטיות. אימון זה כולל רצפים המשלבים אביזרי התנגדות, אימון יציבה מתקדם, רצפי אירובי וכוח מתפרץ. השיעור יכול להכיל אביזר אחד או כמה אביזרים. העקרונות הינן עקרונות אימון ה-קור בשילוב ההיבט התנועתי \ספורטיבי בשילוב עם אימון מובנה של השרירים הגלובאליים. כל זאת תוך היכרות וניצול מקסימאלי של כל אביזר.

מה שונה ה-Core Fitness משאר שעורי הסטודיו שאנו מכירים?

ה-core fitness ייחודי בכמה דברים. הוא נותן מענה לכל מרכיבי הכושר הגופני. בדרך כלל, מטרת שיעור תהיה חיזוק, יציבה או פעילות אירובית. בשיעור זה המענה הוא לכל המטרות הללו ובשונה מאימון אינטרוולים, הוא מורכב מרצפים משתנים, עליות וירידות מתמידות לרצפה ומעלה ולא מריבוי חזרות של אותו תרגיל (כמו הבודי פאמפ למשל).

מצד אחד, האימון חזק, אתלטי ומחזיר אותנו לתרגילים בסיסים מצויינים, ומצד השני הוא עכשווי בתכנים, בהנחיות, בהיבט של אימון תפקודי ובשימוש יצירתי וחדשני עם אביזרים משתנים.

מיהו קהל היעד של שיטת האימון? האם מתאים לכולם?

האימון מתאים לכל קהל בכל גיל עם אפשרות גדולה לוויסותים. הוויסותים יבואו לידי ביטוי בהתנגדות קלה יותר ובהקלה במשימות. למשל: פחות ניתורים, יותר מגע עם הרצפה, קיצור מנופים וכדומה. לא הייתי ממליצה למתאמנים הנמצאים בשלב התחלתי,  מכיוון שהאימון דורש מיומנות והכרות בסיסית עם תרגילי יציבה והבנת הגוף. מאוד מתאים לכל אותם מתאמנים אשר משתעממים בשיעורי החיזוק, פילאטיס והעיצוב הרגילים ורוצים לראות תוצאות. כמו כן מתאים לכל אלה שרוצים להוסיף תנועה ואנרגיה לאימונים שלהם, לגברים, לילדים (עם ההתאמות הדרושות) ובפירוש לכל הגילאים. כמובן שחשוב שיהיה ניסיון אימון קודם.

מה היתרון של שילוב כל האלמנטים בבסיס השיטה?

האלמנטים המשולבים הם כוח וסבולת, כוח מתפרץ, שיווי משקל, זריזות, פעילות קרדיו ווסקולארית, אימון שרירי הליבה, אימון יציבה, טווחי תנועה וגמישות פונקציונאלית.

אחת הבעיות שאנו שומעים כל הזמן שלמתאמנים אין זמן. אימון צריך להיות יעיל באופן מקסימאלי. אם באימון אחד אנו יכולים לתת מענה קרדיו ווסקולרי, כוח, יציבה, שיווי משקל, וקואורדינציה- מה יכול להיות טוב מזה? נכון שבאופן אידיאלי אנשים היו מקדישים זמן לאימון כוח לחוד, אירובי וכדומה אבל אם מטרת המתאמן היא לשפר בריאות כללית, לשרוף שומנים, להעלות את קצב חילוף החומרים, לשכלל יכולות תנועה ולבנות סבולת וכוח – הרי זה המענה המושלם. חשוב לציין כי האימונים משתנים כל הזמן תוך שמירת רמת גירוי גבוהה לאורך כל האימון.

בוודאי שאם יש מטרות ספציפיות יותר כגון פיתוח מסת שריר או הכנה לריצת מרתון, האימונים יהיו שונים. יש להוסיף ולציין שאימון זה מאוד תורם גם ליכולות של אימונים ספורטיבים ואימוני OUTDOOR שכה פופולאריים כיום, עקב הדרישה המתמדת לשיווי משקל וכוח דינאמי (לדוגמא-שכיבות סמיכה תוך תנועה סיבובית על הרצפה או זחילה בסטודיו, קימה מהירה וכניסה לבלאנס). ההתמודדות בשיעור היא עם אביזרים לא צפויים כמו כדור, גליל, חצי גליל וכדומה.

לסיכומה של שיטה

ניתן לומר שהצרכים של אנשים ביחס לזמן הפנוי שלהם הם רבים והם מעוניינים לחוות פעילויות ספורטיביות מחוץ לחדר הכושר הרבה יותר מאשר בשנים עברו. לכן, כאשר הם מגיעים לחדר הכושר או לסטודיו הם מעוניינים לספק את המענה שיתרום, יחזק ויגן עליהם בעת הפעילות בחוץ. ה-Core Fitness, מעבר ליתרונות שמניתי בתחילה, מותאם לשמר ולשפר אורח חיים פעיל, ספורטיבי ומשתנה.

אהבתם את המאמר? שתפו...

עוד מאמרים