איך לבחור מאמן כושר אישי

מאמן כושר אישי זאת דילמה לא קלה עבור מתאמנים ותיקים או חדשים שבאים לחדר כושר. הוצאה גבוהה יותר, התחייבות גדולה יותר, ופחד מחוסר חיבור או מאמץ יתר.

האמת היא שכשאנו רוצים לבחור מאמן כושר אישי אנו צריכים להסתכל ולבחון מספר דברים שיכולים להיות חשובים מאוד עבורנו בכדי להתחיל דרך חדשה באימון כושר אישי.

החלק הראשון : המקצועיות של המאמן חייבת להיות ברמה מאוד גבוהה, המאמן שאנו בוחרים צריך להיות בקיא במה שהוא מעביר לנו בכדי למנוע מאיתנו לעשות תרגילים לא נכונים ולהיפצע, בכדי ללמד אותנו טכניקה נכונה בכל תרגיל ותרגיל שאנו לומדים ועושים. 

מאמן מקצועי שידע להתאים לנו את התרגילים הנכונים לכל אחד ואחת לפי מצבו.

החלק השני: השגת המטרות אליהם אנו שואפים ומכוונים.

המאמן צריך להיות קשוב למטרות שלנו ולנסות להיות קרוב גם בחשיבה וגם מבחינת עבודה פיזית במידה רבה לאן שאנו מכוונים ורוצים להגיע. אימון בלי מטרה יהיה פשוט אימון שלפעמים יכול להימאס לנו ממנו ונרגיש תקועים וחסרי רצון להתקדם הלאה.

המטרות שלנו בין אם זה הורדה במשקל, שיקום מפציעה, או עלייה במסת שריר וחיטוב הם מטרות נעלות עבורנו ותמיד נרצה מישהו שיהיה חלק מהדרך שלנו אבל גם ידע להוביל אותנו בבטחה למטרה.

החלק השלישי: החיבור עם המאמן.

רצוי וחשוב שיהיה מאמן שיהיה קשוב גם לגוף שלנו וגם לנפש לפעמים. לא תמיד נבוא עם המון מוטיבציה ולא תמיד נגיע עם הרבה רצון לעשות אימון חזק וארוך.

חיבור טוב עם מאמן שיעביר לנו אימון אישי בחדר הכושר שיהיה יחד איתנו ירגיש לנו גם בנוח לומר למאמן את ההרגשה שלנו ומאמן קשוב מרגיש מתי המתאמן שלו יכול או לא רוצה לעשות תרגיל ולבחור עברו דרך אחרת או מוטיבציה להמשיך להתאמן ולהתמיד גם באימון שלא מרגיש כל כך איכותי וחזק.

מאמן כושר פרטי בחדר כושר גורם לנו להתחייב ולרצות להיות מחוברים ומחויבים למטרות אליהם אנו שואפים.

לפעמים המטרות משתנות בעקבות החלטה משותפת עם המאמן ולפעמים זה פשוט חיבור למציאות שאותה אנו  חווים בחיי היום יום.

במהלך שנותיי כמאמן ראיתי התחלה מאוד חזקה מבחינת אימונים אצל חלק מהלקוחות שלי ואז ירידת מתח מאוד גדולה, הדבר הכי חשוב הוא להרים את המתאמן "מהרצפה"  לפעמים ולהחזיר אותו לדרך.

יש מתאמנים שירצו גדילה במסה, חלקם לשמור על משמעת וכושר גופני תקין, חלקם זה יהיה בכלל קשור בעבודת שיקום אחרי ניתוח או פציעה כזו או אחרת.

לא משנה מה היסודות  לבחירת מאמן אישי טוב ישארו די אותו דבר.

אז רק נותר לומר ללכת למאמן או מאמנת שיהיו מקצוענים מספיק, שיהיו קשובים למטרות שלכם , ושהחיבור איתם יהיה טוב. ואז אפשר להגשים כמעט כל מטרה בתחום הכושר.

העלות לאימון אישי היא בין 150-220 ₪ 

יובל אטיאס מאמן כושר אישי, ומאמן שיקום פציעות בהתמחות. 

אהבתם את המאמר? שתפו...

עוד מאמרים